2011-01-16 ? 18:45:26

- Kameran

Jag kommer att börja skriva några inlägg om bara min kamerautrustning som jag ska köpa.
Detta inlägg handlar om kameran.

NIKON D300s
D300s är en väldigt bra kamera enligt mig, jag känner några som har den, några som har haft den och några som ska skaffa den. Jag vill ha denna kameran för att den är väldigt mycket bättre än vad min nuvarande är och jag vill utvecklas till nästan max. Jag har fått många frågor om varför jag köper en D300s och inte en D700?
Nikon D300s är en kamera från Nikon som är i Professional klassen. Jag tycker att Nikon D300s är en väldigt bra kamera och jag vill ha en väldigt bra kamera.

Kort info om kameran
Källa: Nikon.se

D300S är en kompakt professionell SLR-kamera i DX-formatet som ger fotografer som värdesätter kreativ flexibilitet fler valmöjligheter. Det diskreta kamerahuset är utrustat med Nikons funktion D-film, med inbyggd redigeringsfunktion, och användaren kan snabbt växla mellan att ta fantastiska stillbilder och filmklipp med stereoljud.

 

Den har en högkänslig CMOS-sensor med 12,3 miljoner pixlar och ger möjlighet till serietagningar med fenomenala 7 bps. CF- och SD-kortfacken gör arbetsflödet mer effektivt – användaren kan till exempel lagra stillbilder på ett kort och filmer på det andra. Nikons hyllade 51-punkters AF-system ger en bred täckning och hög känslighet vid svagt ljus.

 

De valbara inställningarna för Picture Control effektiviserar efterredigeringen och den högupplösta 3-tums LCD-skärmen kan användas för både D-film och två olika livevisningslägen. D300S kommer förändra användarens syn på fotografering – kamerahuset i magnesiumlegering är lätt men tål tuffa tag och är väl tätat mot fukt och damm.

Kommentarer
ANNIS (A N N N A I Z)

Jag har också Nikon d3000 nu och har börjat spara till Nikon d300 :D Den är grym! :D

2011-01-16 @ 19:13:13
URL: http://annnaiz.blogg.se/
Karolina

Men D7000 har fått bättre kritik än D300s (bildkvalitétsmässigt).. ;)

Själv ska vi köpa en D700 också, men det blir senare i år.

2011-01-16 @ 19:14:36
URL: http://bynowak.blogg.se/
ANNIS (A N N N A I Z)

SV; ja visst! :) Vaddå här du den kameran? :D

2011-01-17 @ 15:34:30
URL: http://annnaiz.blogg.se/
Ullis

Jag har den, och den är verkligen grryym! DOCK skulle jag bara säga en sak, att eftersom du inte haft din kamera så länge kan det ju också vara en idé att köpa ny optik istället för att byta upp sig till en sådan pass avancerad kamera. Jag har ahft min sedan i november och kan den inte helt än, sjukt mycket grejer på den ;) Jag hade min D80 i 2 år innan jag bytte upp mig, och jag köpte ny optik vilket gjorde kameran som helt ny! men såklart ska du köpa den om du känner för deeet! :)

2011-01-17 @ 22:43:29
URL: http://lagotto-romagnolo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: